• برنامهریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع، هدایت، نظارت و کنترل بر امور مرتبط با مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه
• مدیریت و نظارت بر فرآیند انجام اقدامات لازم به منظور برقراری ارتباط با دانشگاه ها، مؤسسات و مراکز دولتی و غیردولتی
• برنامهریزی و مدیریت اقدامات لازم به منظور آشنا نمودن مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه با رسالت، اهداف، برنامهها و فعالیت های دانشگاه
• مدیریت امور اجرائی برگزاری مراسم و همایشهای مربوط به واحدهای تابعه دانشگاه طبق برنامه مصوب واحدهای ذیربط
• مدیریت انتشار نشریههای خبری با انجام هماهنگی های لازم با واحدهای ذیربط
• مدیریت فعالیت های مختلف تبلیغاتی دانشگاه در حیطه شرح وظایف اداره
• فراهم نمودن زمینه لازم به منظور برقراری ارتباط و تفاهم بین دانشجویان، کارکنان، استادان و مسئولان دانشگاه
• مدیریت امور پیمایش محیطی دانشگاه در زمینه سنجش نگرش، عقاید، نظرات و خواستههای مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه در قالب نظرسنجی، مطالعات محیطی و .... انعکاس نتایج آن به رئیس دانشگاه و حوزههای ذیربط
• نظارت و مدیریت امور مربوط به تشریفات و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی
• مدیریت فرآیند برقراری ارتباطات دو جانبه خبری و اطلاعاتی بین اداره و واحدهای تابعه دانشگاه و رسانههای گروهی
• تنظیم و ارائه برنامه و بودجه حوزه
• تنظیم و ارائه گزارش های عملکرد دورهای حوزه به مراجع ذیصلاح
• جمع آوری اطلاعات اخبار و آمار لازم به منظور تهیه بروشورها و مجلات داخلی در چارچوب ضوابط و موازین مربوطه
• نظارت و کمک در تهیه مقدمات لازم جهت برگزاری جشن ها، کنفرانس ها، سمینارها، ملاقات ها و مسافرت مقام ها
• انجام امور تشریفاتی و پذیرایی از لحظه ورود تا خروج میهمانان طبق برنامه
• همکاری در تهیه، بررسی و تنظیم اسناد و مدارک جهت تنظیم لوایح و یا تصویب نامه یا آیین نامه
• آگاه ساختن مردم از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت های دانشگاهی از طریق رسانه های جمعی، تشکیل جلسات سخنرانی، بررسی و تنظیم نظرات و آراء عمومی در رابطه با نحوه فعالیت دانشگاه به منظور ارائه به آن ها